В основу нарахування заробітної плати освітян, які працюють у бюджетних установах, на сьогодні покладена так звана єдина тарифна сітка (ЄТС). Для педпрацівників це визначено до сих пір ще постановою Кабміну від 20.01.2021 р. № 29 “Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (далі – Постанова № 29). ЄТС також застосовується й для оплати праці науково-педагогічних працівників. Заробітна плата асистента вчителя 2023
https://ukrainatoday.com.ua/ostanni-novyny-pro-pidvyshchennia-zarplaty-asystenta-vchytelia-v-ukraini-v-2023-rotsi/ Педагогічні працівники, які пройшли сертифікацію, отримають щомісячну доплату в розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката.
З усім персоналом навчального закладу слід поводитися з повагою - усі працівники мають відчувати, що відіграють важливу роль у досягненні місії школи. У зв’язку з цим, педагоги потребують допомоги з питань розширення уявлень та формування знань про основні принципи організації та впровадження інклюзивної освіти, специфіку співпраці з учителем, роль асистента вчителя у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу, у розробці та реалізації індивідуальної програми розвитку, диференціацію та індивідуалізацію освітнього процесу в інклюзивному класі, налагодження ефективної співпраці з батьками. Пріоритетними напрямами діяльності асистента є сприяння соціальній, емоційній та когнітивній адаптації кожної дитини з тим, щоб вона відчувала себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя. України про освіту, соціальний Напрями діяльності асистента захист; вчителя в закладі освіти з інклю- • міжнародні документи про зивним навчанням: права людини й дитини; І. У журнал можна внести участь у конференціях чи іншу діяльність, що допомогла покращити викладацькі здібності асистента вчителя та позитивно вплинула на освітній процес у закладі.
Особливістю її викладання в Україні є те, що в цьому процесі можуть брати участь не тільки педагоги, інші фахівці, але й асистенти вчителя. Як правило, участь батьків у забезпеченні успішного освітнього процесу їхньої дитини дуже важлива. У разі відсутності інклюзивно-ресурсного центру за місцем проживання (навчання) дитини, батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до найближчого ІРЦ. Всім дітям потрібна підтримка родини, а здобувачі освіти з особливими потребами часто потребують ще більшого залучення батьків і не тільки на початкових етапах освітнього процесу, а й у старших класах та під час здобуття вищої освіти. Таке навчання є доцільним для збагачення або відновлення навчання для невеликої групи і, як правило, використовується для диференціації навчання в інклюзивних або спільних класах. 23 квітня 2018 року Міністерство освіти і науки України затвердило Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти.
01 лютого 2018 року Міністерство освіти і науки України збільшило норму ставки асистента вчителя на інклюзивний клас, вперше визначені умови введення посад учителів-дефектологів в закладах загальної середньої освіти, у яких запроваджене навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних і спеціальних класах. Найкращим місцем для розвитку всіх дітей, а тим більше для тих, чиї особливі потреби виходять за рамки загальноприйнятої норми - рідний дім, тому їм повинна бути надана можливість виховуватися в родині та створені необхідні умови для отримання якісної освіти в звичайних закладах освіти, а не в спеціальних. Практика спільного викладання - це новий досвід для педагогів, особливо для тих, хто цікавиться інноваційними практиками. Спільне викладання - інноваційний підхід до організації уроку. 3-а Модель співпраці (або робота в команді): передбачає розподіл обов’язків у процесі планування, проведення та оцінювання уроку. Пропонуємо добірку інформаційних матеріалів для використання під час проведення Першого уроку. При відвідуванні засідань МО та ЦМО було встановлено наявність нормативної бази та інших матеріалів які забезпечують їх якісне проведення. Я, як асистент вчителя, перебуваю поряд із учнями під уроків, під час проведення позакласних заходів, супроводжую на розвиткові заняття (за потреби). Робочі години вчителя, який забезпечує дистанційне навчання педагогічного патронажу пропонуємо обліковувати відповідно до розкладу навчальних занять, який було розроблено та погоджено з батьками.
Метою дослідження є: необхідність асистента вчителя, розкриття сутності ролі асистента вчителя та його співпраці з учителем, батьками. Реалізація завдань здійснювалася шляхом співпраці з педагогічним, учнівським колективами, з батьками учнів, позашкільними закладами, громадськими організаціями, залучення учнів до участі у конкурсах, через роботу учнівського самоврядування через використання найбільш поширених виховних технологій, зокрема: технологія колективного творчого виховання, технологія саморозвитку. Основна мета такої співпраці - насамперед розвантажити педагога в адміністративно-канцелярських функціях для організації та реалізації навчання в такий спосіб, щоби він міг приділяти увагу освітньому процесу всіх дітей у класі через врахування їхніх потреб та можливостей. Поєднання цих економічних, політичних і соціальних факторів заохочувало шкільні ради до збільшення можливостей залучення недипломованих волонтерів та іншого персоналу до роботи в школі. З 6 грудня 2019 року розпочалися обов’язкові курси підвищення кваліфікації для роботи в Новій українській школі. В основі роботи лежить командний підхід, адже асистент вчителя і вчитель - команда, яка має навчитися працювати разом і не конкурувати між собою. Щоб робота асистента у класі була ефективною, він має знати про визначені вчителем цілі в індивідуальному навчальному плані учня, вміти бачити, що учень уже досяг певних поставлених результатів, знати, як звітувати вчителю про свої спостереження. На виконання ст. 53 Конституції України в 2019/2020 навчальному році в Моначинівському НВК проводилась цілеспрямована робота щодо реалізації Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про засади державної мовної політики», ст.19 Закону України «Про охорону дитинства», Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів нормативно-інструктивних документів Міністерства освіти і науки України, Департаменту управління науки і освіти Харківської облдержадміністрації, розпоряджень та доручень голови Куп’янської районної державної адміністрації, державних та регіональних програм розвитку освітньої галузі.